English Diary

I will write a diary on this blog in English as a practice of English output. Please forgive my poor English and I will be glad if you comment on my grammar, word or expression mistakes.

June 22th, 2019 (Saturday)

"English"

I went to drink with my colleagues after working yesterday. At the drinking party, I talked with members, especially in my team, about work and other things. I had something good in the talking. It is that one of my bosses said that "I have taught work to some young employee since I belonged to my company, but there were no young employee who could work well like you". This motivated me to work more hard.

I was exhausted after going home, so could neither taking an English online lesson nor writing English diary. Alternatively, I will do both of them today. I am writing this diary now and I will also take an online lesson tonight.

Furthermore, I will watch "The Fable(ザ・ファブル)" which is a Japanese new movie in the movie theater tonight. This movie seems to be interesting for me and I'm looking forward to watching. Well then, see you again.

 

"Japanese"

私は昨日同僚と飲みに行きました。飲み会では、特に自分のチームのメンバーと仕事のことやそれ以外の話をしました。会話の中で嬉しいことがありました。それは、私の上司の一人が、「今までこの会社に来てから何人かの若手を指導してきたが、君くらい仕事ができる人は今までいなかったよ」と言ったことです。このことは私の今後の仕事へもモチベーションになりました。

帰宅後は疲れていたので、英語のオンラインレッスンを受けることも英語日記を書くこともできませんでした。代わりに、今日はどちらもやります。私は今英語日記を書いており、今夜オンラインレッスンも受ける予定です。

さらに、私は今夜映画館で新しい映画「ザ・ファブル」を観る予定です。この映画はとても面白そうで、見るのが楽しみです。それでは、また。