English Diary

I will write a diary on this blog in English as a practice of English output. Please forgive my poor English and I will be glad if you comment on my grammar, word or expression mistakes.

June 20th, 2019 (Thursday)

"English"

I went my home at about 21:00. After going to my home, I tried to make a reservation for an English online lesson. However, I could not because the lesson was full of reservations.

Recently, a newcomer came into the department which I belong. I'm in charge of teaching newcomer who came into my team, so I have to manage both newcomers tasks and my own tasks. It's challenging but very rewarding.

I'm thinking about leaving the company which I belong now after a while in order to make a new challenge. However, I can not open up this feeling to my boss because my team has only kind people and I'm very much indebted to people in my team. Nevertheless, I have to open up to change my current life.

 

"Japanese"

私は21:00頃帰宅した。帰宅した後、私は英語のオンラインレッスンの予約をしようとした。しかし、予約が一杯だったため、予約できなかった。

最近、新人が私の部署に入ってきた。私は自分のチームに入ってきた新人の指導を任されている。なので、私は新人のタスクと私のタスクをどちらも管理しなければならない。それは大変だが、とてもやりがいがある。

私は新しいことに挑戦するために、しばらくしたら会社を辞めたいと思っている。しかし、私のチームは良い人ばかりだし、とてもお世話になっているので、自分の気持ちを上司に打ち明けられずにいる。しかし、私は今の生活を変えるために打ち明けなければならない。

 

"Memo"

・rewardingとworthwhileの違い

https://hapaeikaiwa.com/2017/03/14/「やりがいがある」を意味する自然な英語/